Winst?!

Twee keer eerder deed ik mee met een schrijfwedstrijd. Twee keer haalde ik de longlist en twee keer bleef het daarbij. Dat ik niet won, daar had ik vrede mee - ik had zelfs niet anders verwacht - maar dat ik geen feedback kreeg, dat vond ik behoorlijk frustrerend. Nu weet ik wel, het is zeer ongebruikelijk dat je als deelnemer iets terughoort van de jury over je verhaal, maar toch... Waarom was mijn verhaal niet verder gekomen dan de longlist? Op deze manier leerde ik er niks van.

Gisteren zat ik op kantoor en zag ik dat ene Facebook-berichtje langskomen - ik zit echt niet de hele dag op Facebook tijdens werktijd, hoor, maar gisteren toevallig even - en toen gilde ik, begon oppervlakkig te ademen en nadat ik het berichtje drie keer goed had gelezen, verscheen er een glimlach op mijn gezicht die de hele dag niet meer verdween. Ik kan het nog steeds nauwelijks geloven: ik heb een schrijfwedstrijd gewonnen. Drie maal is scheepsrecht.

'Wat heb je gewonnen?' vroegen mijn collega's.
'Nou... eh... niks eigenlijk, behalve dat mijn verhaal in een e-book staat, wat gratis te downloaden is, op Hebban.nl, de grootste lezerscommunity van Nederland, met een prachtige cover, gemaakt door Sander Verheijen, waar mijn (schrijf)naam megagroot op staat.'
Ze keken me een beetje schaapachtig aan. 'Maar geen prijs dus.'
'Ik kan niet blijer zijn,' zei ik en ze zijn lief, dus waren ze ook blij voor mij (nadat ik hen had getrakteerd op koffie en muffins).

Confronterend, dat mijn schrijfnaam nu in één klap out in the open is. Angstaanjagend, dat iedereen mijn verhaal nu gaat lezen. Maar, wat ben ik trots, wat ben ik blij met de hartverwarmende reacties online en wat ben ik dankbaar voor de hulp die ik gekregen heb tijdens het schrijven van het verhaal (Irene, Theo, dank jullie wel!).
Maar het allerfijnste vind ik dat ik nu eindelijk een keer feedback van de jury heb gekregen op een verhaal!

En dan nu nog één keertje de link naar Hebban waar je het e-book met mijn verhaal erin kan downloaden :-)