Werktitel

Mijn tweede boek bestaat inmiddels uit ruim 50.000 woorden. De werktitel van dit nieuwe verhaal is Schoonheid en het is een klassieke (jonge) vrouwenthriller. Tenminste, dat is de bedoeling. Dat een duidelijk genre belangrijk is voor een boek heb ik bij mijn eerste boek geleerd.
Of dat eerste boek ooit nog uitgegeven wordt? Wie weet. Voorlopig is het mijn voornemen om eerst Schoonheid af te schrijven. Het liefst voor de zomer, zodat ik de (hopelijk) zonnige maanden kan gebruiken om nieuwe ideeën te bedenken. In het najaar heb ik een weekje vrij gepland om mijn eerste boek, met de werktitel Privacy Live, nog eenmaal te herschrijven. Ik heb van diverse proeflezers commentaar en tips gekregen en daar ben ik heel erg dankbaar voor. In oktober zal ik deze allemaal langslopen en kijken wat ik er mee kan doen.

Dat is het plan. De kans bestaat dat ik precies die vrije week geen zin heb in mijn eerste boek. Misschien ben ik die week wel gegrepen door een idee voor boek 3 of boek 4. Misschien heb ik zin om een week lang blogs te schrijven of research te doen. Misschien wil ik de hele week Netflixen omdat dat is waar ik behoefte aan heb.

Kortom, een planning bestaat om er vanaf te kunnen wijken. Tot de zomer is de bedoeling dat ik elk weekend aan het schrijven ben. In Schoonheid draait het allemaal om de stamboom van de familie van Fee. Er blijken nogal wat familiegeheimen te zijn. Fee ontdekt dat ze een oom heeft waarvan ze het bestaan niet wist. Uiteraard gaat ze op onderzoek uit, terwijl ze steeds meer signalen krijgt dat iemand wil dat ze daarmee stopt. Best een klassieke thriller, toch?